onsdag 27. januar 2016

Bray Cap

Jeg har strikket mye i høst selv om det ikke har gitt utslag i innlegg på bloggen. Skrivelysten går litt i bølger. Man må gjøre det som gir positiv energi, ikke sant?

Jeg får mye inspirasjon gjennom Instagram for tida og plutselig begynte det å dukke opp ei fin lue som jeg tenkte ville passe godt til et par nøster med Drops Nepal jeg hadde liggende. Bray Cap var navnet og designet av Jared Flood.


Jeg brukte pinner 4 på vrangborden og 4,5 på flettedelen. Mønsteret var godt forklart og greit å følge. Og fletter er digg! Jeg tror mange ikke skjønner hvor enkelt det egentlig er å få til den effekten.


Hvis jeg skulle gjort noe annerledes så er det å kutte den ene mønsterrepetisjonen. Garnet er ganske tykt og den ville ikke bli sånn baggy som jeg hadde håpet på. Den ble liksom stående rett opp. Kanskje vil det gå seg til etter litt bruk. Jeg får sjekke med mottakeren - dette ble en av kun to strikkede julegaver i 2015.

Anbefaler en tur innom Brooklyn Tweed, firmaet som Jared Flood startet som en blogg back in the days, men som nå er et større firma med eget garn og egne strikkekolleksjoner. Jeg har allerede plukket ut et par favoritter fra vinterkolleksjonen!


Vero

2 kommentarer:

  1. Så flott lue. Kjempe fint mønster. Jeg elsker nepal. Veldig godt garn å strikke med, også går prosjektene kjapt unna.

    SvarSlett
  2. Takk! Jeg tror faktisk dette er første gang jeg har strikket med Nepal. Frister å kjøpe mer. Tror jeg opprinnelig hadde planer om å bruke det til et par votter.

    SvarSlett