fredag 12. juli 2013

vest x 2

Jeg har blogget liiite i det siste, men jeg har strikket.

Den lune genseren min har blitt ferdig, men ikke blogget.
Jeg har strikket meg ei jakke, men den mangler knapper og jeg må gjøre noe med sårkanten etter klippinga. Så derfor er ikke den blogget heller.

Den siste mnd har jeg strikket to babytrøyer fra Nøstebarn. De er så lette å strikke og jeg har fått dilla :)
Tror jeg skal gi meg litt nå og heller prøve meg på noe snacks fra det babyheftet til Lene H. Samsøe.

Her er bildebevis på årets feriestrikk:

Lys blå vest med blå knapper til en liten gutt som er ganske lyseblå i tøyet.

vanskelig å ta bilde av en hengende vest når det blåser 

lyseblå knapper og en fin orange blomst fra hagen
 Jeg har brukt Blackhill Højlandsull på begge. ca 32 gram har gått med på hver vest. Pinne 4 er brukt.

Vesten under er strikket til gaveboksen. Knæsje knapper måtte til for å få trøya babyvennlig.
Jeg synes det kan bli litt for tungt om det bare er en mørk farge.


petrolfarget vest med knæsje knapper 
På denne vesten strikket jeg riller på de 10 maskene man legger til foran. I min iver etter å bli ferdig glemte jeg knappehull. Derfor har jeg heklet hemper og sydd knappene litt på siden. Synes egentlig det ble en bra løsning. 


Nå har jeg begynt på en enkel lue med rullekant. Bruker frk Snupp sin oppskrift.
Greit å oppdatere luegarderoben før høsten kommer.


Jeg nyter nå min siste dag i ferien. I morgen er det vanlig helg og på mandag skal jeg på jobb igjen.
Sukk. Det var deilig så lenge det varte ;)

God fredag, ferie, helg til alle sammen!


6 kommentarer:

  1. Åhh, denne vesten er en favoritt hos meg også, utrolig enkel og god oppskrift.

    Fine farger du har valgt. Goood sommer!

    SvarSlett
  2. super fine veste - kan rigtig godt lide kontrasten mellem den petrolfarvede vest og de gule knapper - og det ser helt fint ud at de sidder lidt ude til siden :-)

    SvarSlett
  3. Kjempefine vester. Har hatt lyst til å strikke sånne selv, men har ikke fått skaffet meg oppskriften enda. Synes det gjorde seg bra med knappen litt på siden. Den fikk et ekstra stilig uttrykk. Foresten flott blogg du har oppdaget den nå i dag :) God jobbuke :) jeg starter ferien min i da :) og den skal nytes, strikkes og leses.

    SvarSlett
  4. Så nå at dere er jo to om bloggen, så flott blogg til dere begge to :)

    SvarSlett
  5. Fine! Blir nok flere vester på meg etterhvert også. Kult med de gule knappene!

    SvarSlett
  6. Fine vester! De gule knappene var perfekte til den mørke fine fargen:-)

    SvarSlett