fredag 14. september 2012

Stjerner til Sola

En restefestvest ble planlagt som ekstragave til ei søt lita jente som feiret et helt år i midten av august.


Jeg hadde ikke nok garn av hovedfargen(merkelig det der) viste det seg så nytt garnkjøp måtte til, Dus stjernehimmel fra Pickles, ekstra fin merino som også er garnet som stjernene er strikket i.

Daisystjerner
Det er et veldig takknemmelig garn å strikke med, det blir jevnt og fint, selv for en som ikke er kjent for å strikke særlig jevnt. Artig med ny teknikk også, selv om første omgang med stjerner ble en prøvelse.



Og jeg må bare si det, den fargen tror jeg at jeg må strikke noe til meg selv i. Nydelig!

Høstvesten er strikket i str. 1 år og er gratisoppskrift(hurra!) fra Pickles. Pinner 3.5. Jeg strikket den litt lenger enn oppskrifta sa slik at frøkna har noe å vokse i ut over høsten.

Hvis du har lyst til å prøve deg på å strikke noe med daisystjerner har Pickles flere andre prosjekter med disse i også: Tunika, jakke og sjal.

Vero


PS: Og restefesten? Sitter igjen med mer garn enn jeg startet med ved planleggingen av prosjektet...

6 kommentarer:

  1. Kjempesøt og fine farger. Herlig garn. Og typisk det der med restefesten... (0:

    Og du, jeg lurer på det broderiet oppå den fine vegghylla: hvor er den blåe hatten, egentlig?? Hva er det referanse til egentlig? Vrir hodet nå... (0:

    SvarSlett
  2. Hehe, broderiet fikk jeg i 30-årsgave av ei venninne. Det er hentet fra en sang av Cornelis Vreeswijk(såvidt jeg vet) som heter Veronica - som igjen er mitt navn :) I hele oppveksten har folk sunget på den sangen for å irritere meg(og ja, jeg har vært skikkelig irritert!), men nå synes jeg sangen er fin :)

    SvarSlett
  3. Hmf... det er dessverre min erfaring også.. at lageret fylles opp ila restestrikk... Men en veldig flott blåfarge du fikk tak i!! Gleder meg til å se mer av den!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, den blåfargen var et knallkjøp! Ikke alltid det går så bra når man kjøper fra nettet, vanskelig å se de riktige fargeanalysene mange ganger.

      Slett
  4. Så utrolig mye flott du strikker. Både til deg selv og i gave :)
    Ønsker deg en flotters søndag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, veldig gøy å lage ting både til seg selv og til andre :) God uke videre til deg!

      Slett