torsdag 20. september 2012

Oppdrag morfar

Tidligere i sommer dukket morfar opp med en strikket dukkesokk og lurte på om jeg kunne lage to slike, men uten hæl. "Jeg behøver de til å oppbevare øreproppene mine i", mener jeg han sa. Uten helt å skjønne hva dette skulle brukes til dro jeg fram litt restealpaca, laget en liten vrangbord, strikket noen cm. og felte av x 2.

Kulere hodetelefoner med kreativ vri skal du lete lenge etter!
Her er det ikke snakk om å kjøpe noe nytt, verken når hodetelefonene han bruker når han lytter til radio brekker i to eller når padsene rundt lydklokkene går i stykker.

Jeg måtte le ganske mye litt da jeg så hva strikkeriene skulle brukes til, men artig å bli spurt. Tror nemlig han ble ganske så imponert over skillsa til barnebarnet.

Vero


PS: Det er dårlig med strikking for tida, en rygg som truer med prolaps har gjort at Vero kun får stå eller ligge. Det er ikke særlig praktisk, heller ikke når det kommer til strikking...Håper på snarlig bedring sånn at høstens prosjekter kan igangsettes.

1 kommentar:

  1. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min! God idé å strikke "trekk" til hodetelefoner - de var jo også mye finere enn originalen, da :)

    SvarSlett