fredag 24. august 2012

Da Nelly kom til verden

I mai kom ei skjønn lita snuppe til verden og en av mine gode venninner ble mamma. Som tullete "tante" var jeg svært interessert i å vite barnets kjønn, men måtte pent smøre meg med tålmodighet fram til den store dagen.

Hmmm.

Så hva strikker man? For man må selvsagt strikke, og helst litt på forhånd også for å unngå stress like rundt termin. Jeg liker jo ikke å tenke jente- og guttefarger, men jammen meg ble det ganske vanskelig å bli enig med seg selv i forhold til fargevalg. Jeg endte med denne kombinasjonen:

Sy på knappene før man tar bilde? Pøh!
Godt nok for både gutt og jente, fant jeg ut. Jakka er rillestrikket i ett stykke, veldig ok oppskrift fra heftet Pt design baby nr. 18, strikket i Sandnes Lanett med pinner nr. 3. Str. 6-9 mnd. Anbefales! Jeg fikk også testet tålmodigheten med de tingene jeg liker minst når det kommer til strikking - og denne gangen gikk det bra.
- Plukke opp masker. Det gikk fort og det ble fint. 
- Det gikk som en lek å sy sammen armene, det var nesten så jeg nynnet for meg selv der jeg satt(men bare nesten).
 

Rillestrikket jakke med armer som ikke er snurpet sammen(yeah!).

Etter hvert som det nærmet seg fødsel fikk jeg litt panikk og begynte å strikke på noe skikkelig jentete. (Kjekt å ha i bakhånd, sa stemmen i hodet). En liten finkjole med kyse i str. nyfødt ble produsert i en fei med Pickles Extra Fine Merino.

Liten og fin kjole.
Det ble denne som ble overrakt på det første besøket. Kysa ble prøvd der og da, og heh...Den kunne nok vært mye større. Settet er kanskje ikke det mest praktiske av bekledning helt i starten av livet, men søt kjole til søt jente er godt nok for meg.


Og sånn gikk det til da Nelly kom til verden. Finkjole gitt ved fødselen og rillestrikket jakke gitt som ekstragave i dåpen forrige helg.

Buksa som ble strikket til den rillestrikkede jakka i str. 6-9 mnd. passer sikkert en 3-åring og ligger foreløpig trygt plassert i gaveboksen.

3 kommentarer:

  1. Vi eeeelsker jakka, og gleder oss til å ta den i bruk! Kjolen va nydelig, men passet i kanskje noen få dager.. :-) Fin var den uansett, og ligger trygt lagret til kanskje flere bittesmå jenter...

    SvarSlett
  2. flinke vero! :)
    Mulig buksa passer til en treåring, eller kanskje en fireåring. Det finnes barn med korte ben ;p

    SvarSlett